top of page
חיפוש

בריאות טבעית - מהי גישה זו?

האם קרה ששאלת את עצמך:

  • איך אני מרגיש? טוב וחיוני או שיש בי רצון לשינוי, למשל להרגלי אכילה בריאים יותר?

  • האם אני חסרת אנרגיות ולא מצליחה לתפקד כמו שאני מכירה את עצמי?

  • האם יש בי כאבים או חולי שאני יודע שאינם גזרת גורל, והייתי רוצה לטפל בהם באופן טבעי?

  • האם הייתי רוצה לשלב אורח חיים בריא יותר גם מבחינה תזונתית וגם מבחינת פעילות גוף-נפש?

אם שאלות אלו מדברות אליך, כדאי להכיר את גישת הבריאות הטבעית:



גישת הבריאות הטבעית, כשמה – רואה את הבריאות שלנו כמצב טבעי. על פי רוב אנו באים אל העולם בריאים. אולם, במהלך הדרך האיזון הטבעי של הגוף לשמירה על בריאותו מופר. וככל שמופר יותר ויותר – החולי הזמני הופך כרוני וקשה יותר לריפוי.

מחלות עלולות להתפרץ ולהחריף בעתות משבר ולחץ כרוני – כפי שאנחנו חווים בתקופה זו. במציאות שכזו, עלינו לסגל לעצמנו כלים להתמודדות עם היומיום החדש; לבנות עצמנו להתמודדות מיטבית תוך חיזוק מערכת החיסון שלנו, הפיסית והמנטאלית. זאת בדיוק מה שגישת הבריאות הטבעית באה להציע. הורדת רמות הסטרס וחוסר האיזון הפיסי והנפשי ע"י אורח חיים בריא, שתואם את צרכי הגוף-נפש לריפוי. ע":

-          תזונה: מידה נכונה, איזון מדדי הדם, פינוי רעלים, גיוון ושילובים נכונים

-          הרגלי שינה

-          עבודה ויצירה

-          התעמלות

-          תרגילי נשימה

-          פיתוח מודעות לשינוי וריפוי

-                 



 ... ארחיב להלן על עקרונות הגישה של 'הבריאות הטבעית':

 

בריאות וחולי, הרגשה מאוזנת והרגשה לא יציבה – כולם נמצאים על אותה המשווה, משוואת הבריאות. השוני בתחושות, בהרגשות ובעשייה נובעים ממידת האיזון של משוואת הבריאות: בריאות = כאשר כמות הרעלים והפסולת המוצאים מהגוף זהים או גדולים מכמות הרעלים והפסולת הנכנסים לגוף. כאשר אנרגיית החיים והקיום זורמת באופן מאוזן, יכולת פינוי המיותר מהגוף והנפש יעילה ומטיבה.

 בניסיון לאזן משוואה זו, להפסיק ביטויי חולי ולאפשר החלמה - עומדים בגישת הבריאות הטבעית על 3 היבטים המרכיבים ומזינים את הבריאות:

גורם ראשון, הגורם המרכזי והחשוב מכול, הוא אנרגיית החיים. זו האנרגיה הגורמת לנו לחיות ולהמשיך בחיים, למרות קושי, פציעה, שינויים ומשברים. לעיתים די בתחושת החיות והאנרגיה של החיים - כדי לפתור משברים, בעיות, חולי וכאבים. ביטוייה: הבטחון בחיים, האהבה, האופטימיות, שמחת החיים וכוחות הנפש הנמצאים באדם להתגבר וליצור. ככל שהאנרגיה נמוכה יותר, לא יציבה ופגיעה יותר, כך משוואת הבריאות תיטה ביתר קלות לחולי. שמחת החיים, העשייה, היצירה, האהבה, האופטימיות והאמונה בטוב – מזינים כל תא ותא בגוף באנרגיה של חיים המסוגלת לעבור כול מכשול.



 

הגורם השני הקשור בראשון וונובע ממנו, הוא - היקף הרעילות והפסולת בגוף ובנפש. עד כמה הגוף והתודעה ניזונים מרכיבים ספוגי רעילות, בסביבה רעילה – פיסית ונפשית. ומהי יכולת הגוף והתודעה לפנות את הרעלים שנכנסו או הוכנסו אליו, או נוצרו כתגובה לתהליכים מטבוליים בגוף.

הגורם האחרון הוא - האיזון בדם. האם הרכב הדם על כל משתניו תקין. האם הגוף מקבל את כל אבות המזון, המינראלים ורכיבי התזונה להם הוא זקוק כדי לתפקד. וכיצד הם נספגים בגוף ונראים בדם.

 

בדרך הבריאות הטבעית משנים אורח חיים; בוחנים את המזון הגשמי והרוחני המוכנס אלינו, בוחנים הרגלי יומיום של שינה, פעילות, תנועה; בוחנים אינטראקציה חברתית ; בוחנים את הנפש, בהירות התודעה וההגשמה. כול אלו גם יחד, מחוברים ליריעה אחת המותאמת לחיים מאוזנים. בדרך זו מוסרות נטיות לחולי, לחולשה אנרגטית, וחוליים ממשיים - המכרסמים ביכולתו הטבעית של הפרט לחיות חיי בריאות.

 



תחילת תהליך הריפוי טמון ברצון ליצור שינוי ובאמונה שניתן לשנות: ניתן להרגיש, לתפקד וליצור ממקום אחר, ללא סבל פיסי ונפשי. עם התעוררות הרצון, ממשיכים להבנה שבריאות היא מצב טבעי, וצריך "רק" (פשוט אך לא תמיד קל ליישום) לאפשר לגוף ולנפש לחיות ולתפקד בתנאים הנכונים, והמיטיבים במציאות הנתונה.

המשך התהליך הוא אימוץ הרגלי חיים מיטיבים עם אנרגיות הגוף והתודעה, מאזנים בכול רמות ההוויה, והתמדה בהם ככל שצריך. כך נוצרת ונרקמת מציאות חדשה, מדויקת ותומכת באורח חיים מאוזן.

 

תהליך הניקוי הוא אישי מאוד, רגשי מאוד ועמוק מאוד. התהליך דורש התמדה, מאמץ ואמון רב שזהו הדבר הנכון לעשותו. התהליך צריך להיעשות מתוך בחירה ושמחה; להתמסר לדרך זו החוקרת ובוחנת תוך התנסות – מה באמת טוב עבורי.

 

מי שבו סקרנות ודחף להתנסות - המלצתי להתחיל. כול מי שבוער בו רצון לשינוי ולתחושת בריאות ושלמות - אל תמתינו ואל תדחו. לעולם לא יהיה רגע מתאים או "נוח" יותר. המועד הטוב ביותר לשינוי הוא ההווה. אני מזמינה אתכם להתנסות בדרך זו, להתחבר לדרך הבריאות ולרקום איזון בחייכם, ולהעשיר את סל הכלים שלכם באמצעים נוספים לדייק את חייכם ולהפיק מהם את המירב.

 

  1. התהליך משלב תזונה המאפשרת ניקוי, איזון וחיזוק הגוף

  2. הקניית הרגלי פעילות גופנית התומכים בחיזוק וחיסון הגוף

  3. יצירת סדר יום מאוזן ותואם לאנרגיות הזמינות לתיפקוד

  4. שילוב תרגולי גוף -נפש המאפשרים הפחתת עומסים מנטליים ופיסיים, ובזכותם גדל החוסן הגופני והמנטלי

 

 מצרפת כאן סרטון לשחרור עומסים מכפות הרגליים והידיים  עיסוי פשוט להורדת עומסים מהגוף כולו ולפתיחתו לזרימה אנרגטית מטיבה. כמו כן, ממליצה על תרגולים מקטגורית מדיטציות והרפיה בערוץ היוטיוב שלי, להפחתת סטרס והרגעת הגוף והנפש.

 



אשמח לשמוע מכם ולענות ולהסביר כול שאלה שנושאים אלו מעוררים בכם.

צרו עימי קשר לקבוע מפגש! 0545484901

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page